lørdag 15. oktober 2011

vi gir oss ikke før tæla går langt nedi bakken

Det har vært mange dager og ikke minst netter med minusgrader, men så lenge det går an å hakke hull i jorda så blir det turer med søkerne... Skal da mer til enn ett par cm med tæla for å stoppe oss.
Gubben har hatt seg noen turer på egenhånd uten meg pga jeg har vært hjemme med ungene, men denne dagen hadde jeg muligheten til å bli med jeg også:)
Tok oss en bitteliten tur på jordet i deilig høstsol...var varmt og godt der solstrålene nådde, jorden var myk og fin å grave i.
Der sola ikke kom til var det hutrefrysekaldt og mindre kos å gå... der var det faktisk hardt i bakken og hvitrimet.
Ble ikke de  helt store funna, men jeg fikk meg en liten overraskelse... Tror min bedre halvdels kjære Explorer må ha hatt en dårlig dag på jobb pga jeg klarte jaggu finne en...ja du gjettet riktig...: en knapp:)
Guro´s første knapp

Min første for øvrig, en nydelig liten sak med fint mønster på... Riktig så stolt var jeg av X-terraen og meg selv... Er alltid digg å finne noe som kan beæres med plass i museèt inne og ikke i skrotkassa ute;)
Er ikke ofte det skjer;)
Er forresten rart det skulle ligge en knapp der som han ikke hadde funnet...Er jo liksom han som er Kongen av Knapp:)
Eller som han blir kalt på forumet: Knappulf :)
Hvorfor ?
Bare se hva han fant :

Knapp.
Knapp
2 øre 1893


Blir nok snart å sette søkerne i skapet for denne sesongen dessverre....
Det er bakdelen med å bo i Norge...halve året er bakken frossen og dekket med hvite, kalde og våte greier vi kunne greid oss fint uten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar