søndag 23. oktober 2011

Bare en....bitte liten tur.

Jeg "måtte" på søk imens fruen og jentungen skulle ut i skogen og sanke litt materialer til juledekorasjoner.
Ble ikke lange søketuren med det ble da et par ting...
Etter og ha gått og virret frem og tilbake en stund fikk jeg signal og fant ut at jeg skulle grave opp og se hva det var, jeg gravde og gravde og etter 30-40 cm fant jeg en ring, flat og ca 8-10 cm i diameter.... Fan en ring til en ovn var første tanke.
 Proba sa at her ligger det mer så du får bare grave.....
Et par cm til siden kom resten av delene til syne....det var ikke resten av en ovn...men restene etter et munnbitt.
Munnbitt.

Er morro og grav jern....rart at ikke folk graver mer på jernsignal, men det virker som om det kun er sølvmynter som er verdt noe..
Ja det er morro og finne en sølvmynt, men det er nå likevel bare en mynt !
Fant også en muskettkule, fin og rund.....og en lite tannhjul...ca 2,5 cmi diameter....sikkert til ei klokke.
Muskett kule.

Tannhjul til ei klokke ?
Happy hunting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar