lørdag 29. oktober 2011

Knapp og svi jern

Ble en liten tur med søkeren, måtte prøve en ny innstilling på søkeren.
Kom meg til søkestedet og fikk gravd fram utstyret og varme klær....3 plussgrader er ikke kjempevarmt.
Startet opp søkeren og startet søket........Wow, her var det mye jern i bakken....
Gravde opp den ene store spikeren etter den andre, det er slike spiker som er 15-20 cm lange.
Etter og ha gått en tur fram og tilbake var funnvesken full av spiker og kjettingdeler, fant en knapp da som eneste positive funn.
Liten knapp.

Etter at jeg kom hjem og tømte funnveska for skrot ( spiker ) så jeg en "spiker" som hadde et litt rart hode, det var smalt og tykt til spiker og være......?
Etter og ha vasket av jord og dritt, så jeg at det ikke var noen spiker, men en eller annen type svi jern.
Det var iallfall ett eller annet verktøy til og svi inn tallet 500 med.
Svi jern med tallet 500. Ser ut som om det står 800, men  avtrykket sier 500 eller SOD...?

Hva dette hadde til formål vet jeg ikke enda, men finner nok ut av det før eller senere.
Hvis noen har en forklaring på hva det ble brukt til så legg igjen en beskjed..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar