lørdag 3. september 2011

Skogstur i nytt terreng

Mannen hadde skaffet ett nytt søketerreng i lokalområdet, og det måtte jo så klart sjekkes ut.
Væpnet med våre trofaste følgesvenner Explorer SE og X-terra kom vi oss over veien fra der bilen sto og opp i skauen...og ja jeg hadde fått plugget inn nye batterier i terra`en :)
Er mulig vi skremte en bærplukker, pga det kom en fyr fykende ut av skogen og bort til en parkert bil...mulig han ikke hadde plukketillatelse :)
Været var litt usikkert, men det kom heldigvis bare en liten skur.
Vi er jo waterproof, men søkerne er det ikke.... vel, de tåler da litt fukt men ikke en kraftig dusj.
Terrenget var litt kupert, men ikke helt uoverkommelig for ei frøken som trives best på jorder/åkre.

Plutselig kom det en dyp og brummende lyd fra X-terra, og displayet indikerte OL, på godt norsk overload :)
Pent og pyntelig under ett lag mose fant jeg en rusten snurringboks.. jadda-jadda for ett funn ;)

Da der var tid for en "frisk luft"- pause og jeg hadde fått lokalisert gubben som plystret på meg, var det min tur til å plystre.
Han hadde jaggu funnet kolben til ett gammelt gevær av ukjent opphav.
Ikke godt å si om det har vært en rifle eller hagle siden løpet mangler.


Vi fant ut at det var fortsatt tid til litt søking så gubben forsvant opp ei skråning mens jeg holdt meg nede på flatmarka.
Brått var han helt vekk, og for de som har vært med Tore på søk, så vet de han er god på å kamuflere seg ;)
Jeg begynte trekke mot stedet der jeg antok vi gikk opp fra bilen, og der dukket jammen gubben opp igjen.
Jeg la meg på "hjul" etter han siden jeg totalt mangler retningssans og hadde ikke lyst til å surre meg helt bort i fremmed skog.

Tiden flyr fort når man er ute, og det var brått tid for å finne bilen og komme seg hjemover siden vi skulle få besøk litt senere og det faktisk er ett poeng at vertskapet er hjemme når gjestene skal komme :)
Dette var ett spennende sted å søke i med tanke på funnet til Tore, så hit skal vi tilbake og søke igjen...for mulig å finne resten av geværet...er jo lov å håpe da i allefall :)


Kolben er identifisert. Den er fra en Lee-Enfield rifle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar